Blogginnlegg fra Windows Live Writer

Skriver dette blogginnlegget i Windows Live Writer på min laptop. Oppsettet i Windows Live Writer med info om min WordPress-blogg var enkelt å sette opp, måtte oppgi navnet på bloggen og brukernavn/passord for WordPress. Deretter startet Windows Live Writer opp og siden ser helt likt ut som selve bloggen min (denne) på WordPress. Deretter kan jeg i ro og fred (og offline) skrive og redigere blogginnlegget som jeg vil og publisere det når jeg vil. Selvfølgelig med mulighet for å legge til tags, velge blant egne kategorier, sette inn diverse som f.eks. bilder eller kart. Kjekt!

Dette likte jeg, og synes Live-pakken til Microsoft bare blir bedre og bedre.

Publiseringen til WordPress gikk helt smertefritt, og redigering etterpå i WordPress gikk også helt fint. Dermed vil jeg anbefale løsningen for de som måtte ha interesse av det. Live-pakken kan du laste ned herfra.

Det er nesten så man blir fristet til å gå for hele Microsoft-løsningen med Live-pakken og Bing og kutte ut Gmail/Google. Men bare nesten. Foreløpig blir det begge.

Share

Leave a Reply

